Strona główna
Komputronik Biznes
Komputronik Biznes

Komputronik Biznes

60-003, Poznań, Wołczyńska 37

Dział it, informatyk na etacie, czy zewnętrzna firma IT?

W jednym z artykułów wskazywaliśmy na nieuchronną konieczność cyfryzacji każdej przestrzeni działalności gospodarczej. Innowacyjne technologie służące coraz lepszej obsłudze informatycznej firm w zasadzie nie rozróżniają ich wielkości i branży, ale pod jednym względem się wyróżniają, ich dostępność oraz możliwości wdrożenia nie zawsze są w zasięgu wewnętrznych działów IT, czy etatowych informatyków. Nie są za to obce wyspecjalizowanym firmom zajmującym się profesjonalną cyfryzacją metod zarządzania przedsiębiorstwem, niezależnie od charakteru prowadzonej działalności i jej zasięgu. Można oczywiście pokusić się o samodzielną obsługę informatyczną, ale zazwyczaj jest to domena wielkich korporacji, choć w ostatnim czasie, również w ich przypadku, zauważa się zmiany ukierunkowane na korzystanie z usług zewnętrznych operatorów.

Czy na pewno jesteśmy w stanie sami sobie poradzić?

Jak już mówiliśmy, nowoczesne zarządzanie firmą jest wymogiem czasów, a przy tym zdecydowanie ułatwia funkcjonowanie w trudnych warunkach konkurencyjnego rynku i realizację potrzeb wymagających klientów. Oczywiście każda dziedzina naszego życia objęta jest w mniejszym lub większym stopniu cyfryzacją, wszędzie są komputery, różnorodne oprogramowania, dedykowane systemy itd., ale też pojawia się potrzeba profesjonalnego serwisu, nowszego sprzętu i oprogramowania, a także zmiany cyfrowych metod zarządzania systemami.

Wyobraźmy sobie przedsiębiorstwo, w którym funkcjonuje kilka bądź kilkanaście działów z ogromną liczbą stanowisk roboczych pracujących na skomplikowanych systemach. Infrastruktura IT w tym przypadku wymaga zastosowania profesjonalnych rozwiązań, najwyższej jakości sprzętu oraz bez mała stałego dozoru nad poprawnością jej działania. W przypadku drobnej awarii wewnętrzny Dział IT może sobie z tym poradzić, inaczej jednak przedstawia się sytuacja, gdy mamy do czynienia z poważniejszym problemem, który wymaga już zaangażowania specjalistów dysponujących dostateczną wiedzą i umiejętnościami, by powstałe zagrożenie dla prowadzonej działalności szybko wyeliminować. Straty powstałe z braku funkcjonowania firmy mogą być bolesne i zdecydowanie większe niż roczna cena abonamentu wynikająca ze współpracy z zewnętrznym dostawcą obsługi informatycznej. Profesjonalny outsourcing IT zapewnia nie tylko wdrożenie innowacyjnych technologii, ale również ich poprawne funkcjonowanie z wykorzystaniem najwyższej klasy urządzeń. A więc, zewnętrzne doradztwo IT to także kompleksowa obsługa informatyczna firm, w tym specjalistyczne zarządzanie drukiem, niezwykle ważnym elementem poprawności ich działania i generującym znaczne oszczędności w dotychczas ponoszonych kosztach.

Zalety outsourcingu IT

Realizowana przez zewnętrzną firmę obsługa informatyczna to przede wszystkim utrzymanie przedsiębiorstwa w pełnej zdolności do wykonywania określonych zadań, optymalizacja kosztów i wdrażanie najnowszych rozwiązań. Kompleksowość zewnętrznej obsługi IT sprawia, że firma nią objęta rozwija się, szuka nowych wyzwań, jest konkurencyjna, oferuje ostatecznemu odbiorcy najwyższą jakość produktów lub prowadzonych usług. A przede wszystkim jest niezależna od ewentualnych problemów wynikających z niewiedzy utrzymywanego wewnętrznego działu IT lub nieobecności zatrudnionego na etacie informatyka. Podsumowując korzyści korzystania z usług zewnętrznego operatora, zwracamy uwagę na fakt, że oferowana obsługa informatyczna jest tańsza, a przy tym zapewnia ciągłość pracy firmy poprzez bezpieczeństwo systemu informatycznego oraz dostęp do najnowszych technologii i wiedzy z tym związanej.

Copyright 2024 Entropiaslowa.pl - wszelkie prawa zastrzeżone