Są różne sposoby na promocję swojej firmy w mediach społecznościowych. Jak wykorzystać Facebooka? Na to pytanie najlepszej odpowiedzi są w stanie udzielić agencje marketingowe, na przykład e-kjstudio.pl. Dzięki dużej liczbie zrealizowanych kampanii reklamowych na Facebooku eksperci wiedzą, jakie działania przynoszą najlepsze efekty.
Najważniejsze jest opracowanie strategii. Potrzebne jest do tego zrozumienie potrzeb określonej firmy oraz sprofilowanie jej odbiorców. Nieco inne działania promocyjne stosuje się w przypadku kancelarii prawnych, a kosmetyczek i sklepów z ubrankami dla dzieci. Najszybszą formą dotarcia do klientów jest płatna reklama na Facebooku. Dzięki niej można wyróżnić swoje posty i upewnić się, że zostaną wyświetlone u większej ilości internautów. Przy takiej inwestycji trzeba jednak upewnić się, że publikowane materiały promocyjne są wysokiej jakości i nie zostaną uznane za spam. Można na przykład:
- przekazywać wartościowe informacje dla osób zainteresowanych określoną branżą,
- udostępniać kody rabatowe i linki do aktualnie organizowanych promocji,
- przedstawiać nowe kolekcje produktów,
- podzielić się zabawną, angażującą treścią (w tym przypadku trzeba jednak uważać, by żart nie był przez nikogo uznany za obraźliwy).
Konieczne jest śledzenie statystyk, które wyraźnie wskazują, jakie są efekty podejmowanych działań oraz które materiały najlepiej trafiają do odbiorców. Strategia marketingowa powinna być regularnie dostosowywana do osiąganych rezultatów.
Sama płatna reklama w social mediach nie jest wystarczająca. Użytkownicy cenią marki, które dbają o swoich obserwujących i pozostają z nimi w regularnym kontakcie. Odpowiadają na komentarze, zostawiają lajki, a co więcej, nagradzają lojalnych klientów. Można na przykład zorganizować konkurs dla swoich fanów. Otrzymanie nagrody z pewnością będzie powodem do radości i sprawi, że marka stanie się popularniejsza.
Konto na Facebooku powinno obfitować w starannie dopracowany content. Przydatne są profesjonalne zdjęcia, filmy i teksty. Najmniejsze szczegóły są w stanie wpłynąć na opinię internautów. Właśnie dlatego należy działać w sposób świadomy i tworzyć pozytywne interakcje. Dzięki social mediom zaledwie w kilka godzin można dotrzeć do tysięcy osób. Warto w pełni wykorzystać tę szansę i wypromować swoją markę.
Firmy według kategorii
Finanse i ubezpieczenia - wykaz
Meble i ozdoby do Twojego wnętrza
Zakupy, kultura i rozrywka - baza punktów
Usługi remontowo-budowlane
Obrót i zarządzanie nieruchomościami - katalog usług
Katalog produktów i usług dla każdego
Usługi z zakresu mediów i badania rynku
Rejestr usług i urządzeń elektronicznych i AGD
Atrakcje turystyczne i noclegi
Baza kursów i szkoleń
Hodowla i rolnictwo
Rejestr usług dla zdrowia i urody
Opieka i zabawa - wykaz produktów dla dzieci
Transport dla Ciebie i firmy
Baza organizacji i stowarzyszeń
Rejestr sklepów z odzieżą i obuwiem